Annie, Vandrande pinnar nedan :D

Annie, det här är buren som jag har till mina vandrande pinnar:



Det här är buren som jag har förberätt till dig för att du ska kunna så dom säkert utan att dom rymmer och fortfarande får luft. Fast jag skulle gärna vilja ha tillbaka bunken så fort det går :p



Det är en lite plastbunge bara. Men jag har lagt något slags disktrasa över eller nått med hål igenom.




Läs
Dom kan inte rymma genom den men dom kan inte dö bakom den heller. Du får dom imorgon i skolan. 4 st, eller fler.  :) Du kan köpa en sån bur som jag har fast du måste inte ha något lock på den. Köp baa en sån disktrasa som du får med. så kan du sätta fast den över busen bara. Busenkelt. I den nya buren kan du gärna sätta i pinnar. Dom äter sallad och ogiftiga löv. Salladen ska vara blöt. Och en bommullstuss dricker dom ur. Den ska oxå vara fylld med vatten. Ägg får inte komma i kontakt med vatten. Pinnarna ömsar. När alla pinnarna är kläckta ska man ha det lite fuktigt i buren. Man kan ha sand i bottnen av buren. Pinnaran färgar av sog. Sätter man dom på en rödbeta så blir dom röda. Sätter man dom på en nyskalad pinne som är grön på insidan blir domm gröna. Eller löv eller vad som helst. Och sitter dom på bark så blir dom bruna. Bara att exprimentera. Tillslut när dom blir större så lägger dom ägg. Lägg dom då i en äggkopp eller nått och så lägger du i alla ägg där som kommer. Ställ koppen i buren. det kommer 2 per natt. Dom kläcks efter typ ett halvår.

Kommentarer
Postat av: annie ;3

Du kan få bunken troligen på måndag, har fixat en bur :D , tack läste även att dom äter gurka ;3

Jag tar gärna fyra om jag får det, det är super bra :D

Och troligen bra att börja med ? ;3

2011-05-26 @ 19:05:20
URL: http://annie.beldo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0